Poštovani prijatelji,

Brodlajv živi blog i fejsbuk profil je nestranački brodski pokret koji ima za cilj dvije stvari:

1. Rušenje Milovana Čereka sa vlasti na oktobarskim izborima

2. Bolji Brod

DO KONAČNE POBJEDE,

VAŠA REDAKCIJA

среда, 26. септембар 2012.

KRIMINALCI SVIH STRANAKA UJEDINITE SE!


Preuzeto iz današnjeg Pressa.
Terminalska mafija otima milione KM!
Lažnim prikazivanjem prometa nekoliko vlasnika privatnih carinskih terminala oštetilo je budžet BiH za najmanje tri miliona maraka, utvrđeno je u istrazi Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.
U internoj istrazi, koja je obuhvatila poslovanje carinskih terminala od početka 2008. do jula 2011. godine, utvrđeno je da su pojedini vlasnici privatnih terminala znatno oštetili budžet tako što su fiktivno umanjivali broj šlepera kojima su naplatili ulaz, a razliku sebi stavljali u džep. Prema saznanjima Pressa RS, cela stvar već je došla i u ruke inspektorima Agencije za istragu i zaštitite BiH, kojoj je upućena kompletna informacija o prevarama u poslovanju carinskih terminala. Prema dosadašnjim rezultatima istrage, budžet je oštećen za najmanje tri miliona maraka, ali pretpostavlja se da su stvarne razmere štete i mnogo veće od toga i da su u prevare umešani čak i neki visokopozicionirani službenici UIO.
Portparol UIO Ratko Kovačević kaže da je izveštaj o uočenim nepravilnostima prosleđen SIPA i da uskoro može da se očekuje reakcija Tužilaštva BiH. Prema njegovim rečima, u kontroli su utvrđene brojne nepravilnosti, počev od ogromnih dugova nekih terminala preko nezakonitog podizanja cena za ulaz na terminale, pa sve do malverzacija sa brojem kamiona kojima je ulaz naplaćen. Sumnja se, naime, da su vlasnici nekih terminala lažirali podatke o broju kamiona čijim vlasnicima je naplaćen ulaz na terminal s ciljem da najveći deo zarade zadrže za sebe i državu time oštete za 30 odsto od tog iznosa, koliko joj pripada od naplate ulaza svakog kamiona.
Ko vara državu
Odgovorni u UIO BiH tvrde da su u internoj kontroli potvrđene pritužbe prevoznika da je „RS kompani", čiji je vlasnik kontroverzni prnjavorski biznismen i nezavisni kandidat za načelnika Srebrenice Radojica Ratkovac, nezakonito naplaćivala ulaz na terminal u Brodu u visini od 55 KM iako cena iznosi 40 maraka. Ustanovljeno je i da veliki broj terminala upravi duguje čak dva miliona KM. Prema njihovoj evidenciji, dužnici su sledeće firme: „RS kompani" (445.000 KM), „Slobodna zona Hercegovina" (668.000 KM), „Velepromet" (139.000 KM), „Amagal" (407.000 KM), „Trgokop" (243.000 KM), „Viteks" (237.000 KM) i „Zrak - Optomehanika" (43.000 KM). Iz UIO BiH su im zapretili da će raskinuti ugovore i izmestiti terminale ako ne budu redovno plaćali obaveze i podmirili postojeće dugove.
- U kontroli je utvrđeno da je „Amagal" iz Gruda, koje drži terminal na graničnom prelazu Gorica, fakturisao 495.000 KM manje nego što je trebalo po osnovu naplate korišćenja terminala. Po istom osnovu, kod preduzeća „Intereuropa RTC" iz Sarajeva, koji drži terminal u Sarajevu, ustanovljena je razlika od 420.000 KM. Sav taj novac trebalo je da bude uplaćen u budžet, a oni su ga zadržali za sebe. Kod „Intereurope" je, između ostalog, otkriveno i duplo knjigovodstvo - ističe Kovačević.
Iako Kovačević nije želeo da otkriva šta je pokrenulo akciju, izvori bliski rukovodstvu UIO tvrde da je afera pokrenuta posle smena nekih šefova carinskih ispostava, odnosno kada je na jednoj od njih otkriven neobjašnjiv porast prihoda po tom osnovu od čak 50 odsto. Zbog toga se, tvrde naši sagovornici, i sumnja da prevara nije mogla da bude izvedena bez znanja šefova carinskih ispostava, koji su dužni da svakog meseca sravnjuju račune sa terminalima.
Nikola Grbić, predsednik Udruženja drumskih prevoznika RS, kaže da članovi tog udruženja godinama upozoravaju na nelegalnosti u poslovanju terminala. On tvrdi da su neki od njih poprište otvorenog kriminala, pa čak i oni koji nisu u rukama privatnika, već i same UIO. Grbić navodi prelaz na granici sa Srbijom kod Rače, kojim upravlja regionalna kancelarija UIO iz Tuzle.
- Već godinama ulazak kamiona na taj terminal se plaća 42 KM, umesto 40 KM, koliko je propisano odlukom Upravnog odbora UIO. Razlika od dve marke odlazi u ruke privatne špedicije, koja deluje na tom terminalu. Koliko se zaradi na tome dovoljno govori činjenica da u sezoni kroz taj terminal prođe od 50.000 do 59.000 kamiona, pa vi vidite koliki je to novac. Još drastičnija situacija je na privatnom terminalu u Brodu, na kojem ulazak naplaćuju čak 57 KM umesto 40 KM - tvrdi Grbić.
Prema okvirnim procenama, privatnici koji drže 31 od ukupno četiri carinska terminala u BiH, svake godine u džep strpaju skoro 20 miliona KM. U svom vlasništvu UIO ima 10 terminala (Izačić, Šamac, Gradiška, Bijeljina, Orašje, Rača, Karakaj, Zvornik, Kamensko i Klobuk), dok je preostali 31 u privatnim rukama, jer UIO nema novca da izgradi sopstvene terminale. Po osnovu naknade za korišćenje terminala, privatnici su u poslednjih pet godina u džep stavili oko 84 miliona KM. Da zlo bude veće, Upravni odbor UIO BiH je tek 2007. doneo odluku prema kojoj privatnici imaju obavezu da 30 odsto od ukupno naplaćenog iznosa uplate u budžet. Do tada nijedna marka nije se slivala u budžet, jer je sav prihod išao isključivo na račun privatnih preduzeća, koja upravljaju terminalima.
Dragan Risojević
Ponovimo;

Odgovorni u UIO BiH tvrde da su u internoj kontroli potvrđene pritužbe prevoznika da je „RS kompani", čiji je vlasnik kontroverzni prnjavorski biznismen i nezavisni kandidat za načelnika Srebrenice Radojica Ratkovac, nezakonito naplaćivala ulaz na terminal u Brodu u visini od 55 KM iako cena iznosi 40 maraka.

Redakcija poziva brođane da nam jave ko je taj Radojica Ratkovac, član koje stranke, koju stranku finansira,  ko ga štiti izjavama da će biti još politčkih hapšenja. 
Mi sve ovo znamo, ali to hoćemo da čujemo od vas.

Pozdrav od Redakcije

Нема коментара:

Постави коментар